professional product support service

LIGG STEGET FÖRE MED CPS

Behåll försprånget och maximera drifttiden med Canon Professional Services. Den professionella produktsupporttjänsten som hjälper dig att hålla verksamheten och utrustningen på banan, oavsett vilka hinder som kommer i vägen.

Få upp till 20 % rabatt

CPS-medlemskapets högsta nivå ger dig 20 % rabatt på alla reparationer, all service och allt underhåll på slutfakturan. Så att din utrustning fungerar som den ska till ett lägre pris.

Obegränsad fri frakt

Få obegränsad, fri leverans nästa arbetsdag när du skickar dina produkter till Canon så att teamet aldrig hamnar på efterkälken medan produkterna är hos oss.

Klassledande underhåll

Planera för framtiden, förhindra haverier och se till att produkter presterar på topp när du behöver dem som mest genom att skicka produkterna till oss för underhåll vid driftstopp.

Särskild CPS-supportlinje

Få prioriterad tillgång till vår professionella produktsupporttjänst som snabbt och enligt dina affärsbehov och löser alla eventuella problem med utrustningen.

Expertsessioner

Få ut mesta möjliga av våra livesessioner med råd och praktiska tips från branschexperter.

Professionell gemenskap

Bli en del av en gemenskap med ledande proffs som jobbar hårt för att prestera ännu bättre.

Alla fördelar är föremål för Villkor

Så här går du med

Skapa ett företagskonto

Registrera och validera ditt företag för att få ett Canon företags-ID och dela inbjudan med ditt team för att få åtkomst för flera användare

Registrera dina produkter

Registrera och verifiera din Canon-utrustning. Ju fler produkter du registrerar, desto fler poäng får du.*
* Medlemskapet börjar vid 500 poäng

Välj en prenumeration

Ju fler poäng du tjänar, desto fler nivåalternativ får du, så välj en prenumeration som passar dina affärsbehov

Prenumerera

Prenumerera och få fakturan för din valda prenumeration, sedan kan du få ut mesta möjliga av ditt CPS-medlemskap

Prenumerationer som fungerar för dig

Canon Camera

Små till medelstora företag

Passar bäst för frilansare och små till medelstora företag

Årsavgift

EUR 100 exkl. moms
EUR 200 exkl. moms
EUR 350 exkl. moms

Kvalificeringspoäng

500–999
1 000–1 599
Mer än 1 600

Servicerabatt

Gäller all service och alla reparationer

10 %
15 %
20 %

Obegränsad leverans, inkommande och retur

Nästa arbetsdag

Inkluderat
Inkluderat
Inkluderat

Underhållsersättning

Gäller service till fullt pris

EUR 100
EUR 200
EUR 350

Service med snabb hantering för EOS och objektiv

5 dagar
3 dagar
2 dagar

Service med snabb hantering för film och bio

5 dagar
5 dagar
5 dagar

Lån av reservutrustning

Endast reparation

Nej
På begäran om service
tiden överskridits
På begäran

CPS prioriterad kundtjänst

Ja
Ja
Ja

Fördelar med CPS-gemenskapen

– Utbildningssessioner
– Erbjudanden endast för medlemmar
– Professionell gemenskap
– Välkomstpaket

Ja
Ja
Ja

Corporate

Företagsverksamhet

För medelstora och stora organisationer som äger mellan 25 och 250 enheter

Årsavgift

EUR 1 000 exkl. moms
EUR 3 000 exkl. moms
EUR 5 000 exkl. moms

Avgift för två år

5 % rabatt för flera år

EUR 1 900 exkl. moms
EUR 5 700 exkl. moms
EUR 9 500 exkl. moms

Avgift för tre år

10% rabatt för flera år

EUR 2 700 exkl. moms
EUR 8 100 exkl. moms
EUR 13 500 exkl. moms

Kvalificeringspoäng

2 500–4 499
4 500–10 000
10 000

Servicerabatt

Gäller all service och alla reparationer

20 %
20 %
20 %

Obegränsad leverans, inkommande och retur

Nästa arbetsdag

Inkluderat
Inkluderat
Inkluderat

Underhållsersättning

Gäller service till fullt pris

EUR 1 000
EUR 2 000
EUR 3 000

Service med snabb hantering för EOS och objektiv

3 dagar
3 dagar
3 dagar

Service med snabb hantering för film och bio

5 dagar
5 dagar
5 dagar

Lån av reservutrustning

Endast reparation

På begäran om service
tiden överskridits
På begäran om service
tiden överskridits
På begäran om service
tiden överskridits

CPS prioriterad kundtjänst

Ja
Ja
Ja

Fördelar med CPS-gemenskapen

– Utbildningssessioner
– Erbjudanden endast för medlemmar
– Professionell gemenskap
– Välkomstpaket

Ja
Ja
Ja

Dag för underhåll på plats

0
1
2

Produktutbildning med teknisk kompetens

Ja
Ja
Ja

Canon Camera

Väx tillsammans

Gå med i en gemenskap med andra likasinnade
yrkesverksamma för att dela, lära och nätverka i syfte att hålla dig uppdaterad.

VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Vad är CPS?

Canon Professional Services är vårt långvariga särskilda supportprogram för yrkesverksamma och företag. Det är utformat för att minska stilleståndstiden för alla kunder, från enskilda frilansare till större bolag. CPS är den perfekta partnern till ditt företag och erbjuder rabatterade reparationer, snabbare leveranstider och underhållsersättning i syfte att bibehålla bästa möjliga prestanda hos din utrustning.

Vem är behörig att registrera sig?

Canon Professional Services riktar sig till alla enskilda firmor eller företag som använder utrustning från Canon för sina bildbehov. För att kunna prenumerera på ett CPS-medlemskap måste företaget ha ett aktivt företagskonto hos Canon. Skapa ett företagskonto genom att begära ett företags-ID via följande: https://businessid.canon-europe.com/b2bcustomers/s/login/SelfRegister?language=en_GB&source=itcg

I vilka länder är CPS avgiftsbelagt?

Länder som erbjuder det fullständiga, avgiftsbelagda CPS-programmet omfattar:
Österrike, Belgien, Tjeckien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Ungern, Irland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Spanien (endast fastlandet), Sverige och Storbritannien (endast fastlandet).

Vad är Canon-poäng och hur fungerar de?

De flesta av Canons produkter som är relaterade till fotografi eller filminspelning har en poängsättning. Välj bara din produkt vid registreringen för att ta reda på hur många poäng den har. När du har fyllt i all produktinformation läggs poängen till på ditt konto. De totala poäng från alla produkter som du registrerar utgör din medlemskapsnivå. En produkts poäng kan minska över tid och kan inte lösas in eller bytas ut.

Vilka uppgifter behöver jag för att kunna prenumerera på CPS?

En CPS-prenumeration baseras på de produkter du registrerar på ditt företagskonto. Ju fler poäng du samlar in, desto fler alternativa CPS-nivåer blir tillgängliga.

Mina produktpoäng är gråtonade. Vad innebär det?

Poängen är gråtonade när uppgifter saknas och en produkt inte är registrerad fullt ut. Redigera din produktregistrering och fyll i alla uppgifter (serienummer, inköpsland, inköpsdatum och i vilken butik den köptes). Därefter valideras poängen och bidrar till din medlemskapsnivå.

Hur många poäng får jag av min utrustning?

Registrera dig bara och börja lägga till dina produkter för att ta reda på hur många poäng du kan få av din utrustning. Du behöver inte slutföra registreringen för att ta reda på hur många poäng din utrustning är värd – kom bara tillbaka och slutför den senare för att få dina poäng.

Kan jag gå med i CPS med lite eller ingen utrustning?

Du börjar samla poäng när du registrerar produkter. Du behöver minst 500 poäng för att kunna köpa en CPS-medlemsprenumeration.

Vilka Canon-produkter kan jag registrera?

Vi har över 3 000 Canon-produkter som är kvalificerade för registrering, bland annat de flesta av våra kameror, objektiv, skrivare och även tillbehör. Kom ihåg att lägga till både gammal och ny utrustning. Du kan även få poäng för Canon-produkter som är köpta utanför ditt hemland.

Var hittar jag produktens serienummer?

Du hittar serienumret för din systemkamera på undersidan av kamerahuset, på ett klistermärke på basplattan. På objektiven sitter serienumret på flera ställen på objektivmodellen. Läs mer om hur du hittar serienummer på Canon-produkter.

Vad är snabb hantering? Garanteras det?

– Fler än 130 av våra Canon-produkter är kvalificerade för service med snabb hantering på våra officiella Canon servicecenter för företag.
– Snabb hantering gäller endast för produkter som har registrerats fullt ut med alla uppgifter ifyllda (serienummer, inköpsland, inköpsdatum och i vilken butik den köptes) och validerade poäng.
Leveranstiderna gäller för högst tre produkter på service en gång per medlem och omfattar inte frakttiden. För jämförelsesyften är standardleveranstiden för icke-CPS cirka 10 dagar.
Leveranstider kan inte garanteras och kanske inte kan uppfyllas på grund av faktorer som att reservdelar saknas. Canons servicecenter för företag strävar dock efter att hålla de tider som anges. Om din leveranstid av någon anledning inte kan hållas har du rätt till ett lån av reservutrustning, beroende på fördelarna för din medlemsnivå.
Se användarvillkoren för mer information, bland annat hur leveranstider beräknas.

Varför är den snabba leveranstiden för min videokamera fem dagar?

Den snabbaste leveranstiden för alla videoprodukter (Cinema EOS- och X-serierna) är fem dagar. Det beror på reparationskomplexitet, tillgängliga reservdelar och de verktyg som behövs. Om du har rätt till leverans på två (Platinum) eller tre (Guld) dagar strävar vi efter att slutföra reparationen på fem dagar, den snabbaste leveranstiden för video. Om reparationen tar mer än fem dagar har Golden- och Platinum-medlemmar rätt till ett lån av reservutrustning vid behov.

Hur betalar jag min CPS-prenumeration?

Medlemsavgiften debiteras i förskott under prenumerationen. Betalning kan genomföras via kort eller banköverföring senast på det förfallodatum som anges på fakturan.

Vad gör jag om min betalning misslyckades eller om det har uppstått problem med min betalning?

Kontakta oss via CPS prioriterade support: canon.ie/pro/contact-canon-professional-support/

Hur uppgraderar eller nedgraderar jag min CPS-nivå

För att kunna uppgradera din CPS-medlemsnivå måste du ha det antal produktpoäng som krävs för att vara berättigad till relevant nivå. Du kan dock nedgradera till valfri nivå under din nuvarande nivå.

Hur avslutar jag min CPS-prenumeration

Om du vill avsluta ditt CPS-medlemskap går du till prenumerationssidan på ditt företagskonto och följer instruktionerna för hur man avslutar.

Kan jag bara använda CPS i mitt hemland?

Fullständiga avgiftsbelagda CPS-medlemskap är giltiga i följande länder:

Österrike, Belgien, Tjeckien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Ungern, Irland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Spanien (endast fastlandet), Sverige och Storbritannien (endast fastlandet). Tjänstemedlemskapets fördelar kan lösas in på något av Canons professionella servicecenter som finns i Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Sverige och Storbritannien.

När får jag mitt medlemskort?

CPS elektroniska medlemskort är tillgängligt för hämtning från e-postmeddelandet du får efter registrering och via CPS-fliken på ditt företagskonto.

Kan jag gå med i CPS om jag är medlem i ett annat globalt område utanför Europa, Mellanöstern eller Afrika?

CPS drivs separat för olika globala områden. Däremot har CPS-kunder utanför Europa, Mellanöstern och Afrika rätt till vissa tjänster på Canon EMEA-anläggningar och evenemang om de har ett giltigt CPS-medlemskort. Observera att fördelar från ditt hemland kanske inte gäller i EMEA.

Kan jag ta del av fördelar i andra globala områden om jag är medlem i CPS?

Om du har en CPS-prenumeration kan du ta del av Canons prioriterade tjänster utanför de länder som deltar, genom att visa upp ett giltigt digitalt CPS-medlemskort. Däremot kan fördelar variera jämfört med de fördelar som erbjuds i ditt hemområde.

Need Help?

Vårt CPS-supportteam besvarar gärna dina frågor.
KONTAKTA CPS